AĞIZ ve DİŞ SAĞLIĞI

Sağlıklı diş ve diş etlerine sahip olmanın ilk adımı dişlerinizi doğru olarak fırçalamayı öğrenmektir. Ayrıca bu diş kaybının başlıca nedeni olan diş çürüğü ve diş eti hastalığı riskinin en aza indirilmesine de yardımcı olur.

Günde İki Defa, İki Dakika..

Özenilerek yapılan bir fırçalama işleminin yaklaşık iki-üç dakika sürmesi gerekir.

Dişlerinizi fırçalarken lütfen acele etmeyin… Unutmayın her gün (en az iki kere) ayıracağınız 2-3 dakika ileride ayırmak zorunda kalacağınız tedavi saatlerinden çok daha azdır. Kanama varsa mutlaka hekime başvurmak gereklidir.

Doğru kullanıldığı takdirde, diş fırçasının ulaşamayacağı yerlerdeki; yani dişeti çizgisinin altındaki ve dişler arasındaki yerlerdeki plak yiyecek artıkları diş ipiyle çıkarılabilir. Plak birikimi, diş çürüğüne ve dişeti hastalığına, yol açabileceğinden, dişlerin diş ipiyle düzenli olarak temizlenmesi tavsiye edilir.

Yılda en az bir defa, Diş Hekiminin yapacağı temizlikle ağız hijyeninizi , iyi bir düzeyde koruyabilirsiniz.

Periodontium : dişi çevreleyen ve destekleyen dokular olan ve dişin çene kemiği içinde oturduğu yuva ile bağlantısını sağlayan lifler ( Periodontal Membran), alveol kemiği, dişin kök yüzeyi olan sement tabakası ve diş etini kapsayan bölgeye periodontium denir.

Periodontal hastalıklar diş eti ve dişleri çevreleyen dokuları etkileyen iltihabi hastalıklardır. Erişkinlerde diş kayıplarının %70′inin nedeni dişeti hastalığıdır. Erken dönemde teşhis edildiklerinde dişeti hastalıkları kolay ve başarılı bir şekilde tedavi edilebilirler. Dişeti hastalıklarının önlenmesi veya tedavisi; doğal dişlerin korunması, daha rahat çiğnemenin ve daha iyi bir sindirimin sağlanması gibi diğer faydaları da beraberinde getirir. Ilk belirti dişeti kenarlarında kanama (diş fırçalarken görülür) ve dişeti renginin pembeden kırmızıya dönmesidir. Bu safha hastalığın erken dönemidir. Erken dönemde fazla belirti ve rahatsızlık vermeyebilir. Tedavi edilmezse hastalık ilerleyerek dişleri destekleyen alveol kemiğinde erimeye neden olur ve bu durumun geriye dönüşü pek yoktur.